Strona MPK Łomża

Zawartość główna MPK Łomża

Deklaracja dostępności MPK w Łomży sp. z o.o.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Łomży sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Łomży sp. z o.o..

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona została zaprojektowana przed wejściem w życie ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. W związku z tym, jest ona w części niezgodna z przepisami ustawy z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

Treści niedostępne

  • część dokumentów nie jest dostępna cyfrowo z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Wyłączenia

  • brak

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-03-07

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: 86 216 01 62 (wew. 30)

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Łomży sp. z o.o.
  • Adres: ul. Spokojna 9, 18-400 Łomża
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: 86 216 01 62

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna budynku administracyjnego Miejskiego Przedsiębiorstwo Komunikacji w Łomży sp. z o.o.:

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Łomży sp. z o.o.
adres: ul. Spokojna 9
kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: +86 216 01 62

Dojazd
Do siedziby Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Łomży sp. z o. o. można dojechać autem lub autobusem - linią nr 3 (na przystanek Spokojna POPRZECZNA 02 zlokalizowany w odległości 70 metrów od budynku administracyjnego MPK, oraz linią nr 5 - na przystanek Spokojna MPK 03 zlokalizowany w odległości 80 metrów od budynku administracyjnego MPK). Z tyłu budynku znajdują się miejsca postojowe dla rowerów. Przed budynkiem zlokalizowany jest parking miejski (z 1 miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych).

Otoczenie i wejścia do budynku
Biuro zlokalizowane jest na I piętrze z prawej strony budynku od ul. Spokojnej. Wejście do biura po schodach, drzwi otwierane na zewnątrz. Brak windy. Dyspozytornia zlokalizowana jest na parterze z lewej strony budynku od ul. Spokojnej. Wejście na dyspozytornię - pojedynczy schodek, drzwi otwierane na zewnątrz. Do budynku i pomieszczeń ogólnodostępnych (hol, punkt obsługi interesantów) można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Toalety
Jedna toaleta ogólnodostępna znajduje się na I piętrze budynku - wejście do biura. Druga toaleta ogólnodostępna znajduje się na parterze budynku - wejście na dyspozytornię. Brak toalet dla osób niepełnosprawnych.

Udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością ruchową
Brak udogodnień. Alternatywny punkt obsługi klientów w ograniczonym zakresie (tj. sprzedaż biletów okresowych, doładowanie portmonetki elektronicznej) mieści się w Urzędzie Miejskim w Łomży. Główne wejście od ul. Stary Rynek – przed automatycznymi, rozsuwanymi drzwiami na poziom parteru znajdują się schody. Dla osób poruszających się na wózku został zainstalowany dzwonek przywoławczy asystenta. Istnieje możliwość wejścia przy użyciu schodołazu i wsparcia obsługi klienta urzędu przez asystenta.

Udogodnienia dla osób niesłyszących i niedowidzących
Brak możliwości obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym. 

Udogodnienia dla osób starszych
W budynku znajduje się poczekalnia z miejscami siedzącymi. Wzdłuż schodów prowadzących na I piętro znajdują się poręcze.